17 Ekim 2016

İngilizce CVler için

Uzun zamandır yazı yazamıyordum maalesef. Geçtiğimiz hafta boynumdaki rahatsızlık nedeniyle 3 gün mecburi istirahat biraz iyi geldi, bloğuma uzun zamandır dokunmamış olduğumu tekrar tekrar gördüm ve bir şeyler beni dürttü. Bir süredir dikkatimi çeken bir konuda yazı yazmak istedim.

Hem headhunter tarafında, hem de kariyer danışmanlığı yaparken adayların / danışanların CVlerini detaylıca inceliyorum. Son zamanlarda dikkatimi çeken şeylerden biri İngilizce CVlerde, Türkçe CVlere göre daha fazla zaman geçirmem. Düzenleme yaparken düzeltme de yapmam gerekiyor, bu nedenle de Türkçe CVlere göre inceleme / düzenleme süresi uzuyor. Peki neleri düzenliyorum?

  1. Görev ve sorumluluklar bölümlerinden sık sık şu kelimeler ile başlayan ifadeler karşıma çıkıyor “making, setting, doing, taking care of, managing”. 5 görevden en az 3ü aynı kelimeyle başlıyor.
  2. Grammer hataları, anlam kaymaları
  3. Aşırı uzun görev ve sorumluluklar (yarım sayfayı geçen)
  4. Eğitim, tecrübe gibi tarih aralıkları gerektiren bölümlerdeki sıralamalar


Çözüm önerilerim:

  1. Öncelikle mevcutta devam edilen bir göreve dair görev ve sorumluluklar listeleniyor ise “-ing” eki kullanılmalı. Geçmiş tecrübelerde past tense kullanılabilir. Önce görev ve sorumluluklar, ardından “achievements” bölümü yazarak o görev esnasında elde edilen başarılar yazılabilir.  Yazımın hemen aşağısında önerdiğim güçlü kelimelerden yararlanabilirsiniz.
  2. Bu konuda tek çözüm yazdığınız ifadeyi tekrar tekrar ve tekrar kontrol etmek. Başka bir arkadaşınızdan fikir almak.  Spelling ve grammer için Microsoft Officeten yardım almak.
  3. Less is more. “Sales Manager” olarak X şirketindeki yerine getirdiğiniz görevler, sorumluluklar, başarı örnekleri yarım sayfayı geçmemeli. En kritik, önemli olduğunu düşündüğünüz görevleri, altına da “achievements” bölümünde başarılarınızı yazmanız CVnizin şık ve güçlü görünmesini sağlayacaktır. Diğer detaylar zaten mülakatta size sorulacaktır.
  4. Görevler, eğitim bilgileri (okul bilgileri) en güncelden geçmişe doğru olması mülakat esnasında zamanın daha verimli kullanılmasını sağlar. Tarihler düzenli ve kronolojik olmalıdır.


Önerebileceğim, CVyi daha güçlü gösterebilecek, tekrardan kaçınmanızı sağlayacak kelimeleri aşağıda sıralıyorum:

achieved, administered, developed, improved, maintained, coordinated, analyzed, conducted, demonstrated, presented, interpreted, performed, generated, consolidated, directed, trained, recruited, adjusted, completed, budgeted, implemented, repaired, increased, reduced, maximized, strengthened, launched, established, consulted, promoted, improved, planned, documented, reported, organized, identified, researched, secured, ran, oversaw, initiated, facilitated, expanded, validated, optimized, evaluated, won, integrated, wrote, contributed, drafted, processed, invented, upgraded, assured, assisted, saved, obtained, delegated, clarified, built, monitored, executed, coached, prioritized

Özellikle kırmızı ile yazdıklarımın “achievements” bölümlerinde kullanımı etkili olacaktır. Ben bu şirkette neyi başardım, katma değerim neydi, başarı hikayem nedir, beni farklı kılan nedir sorularına yanıt verebilecek anahtar kelimelerdir. Örneğin;
  • “promoted” - normal süreden daha kısa sürede terfi aldınız mı?
  • “won” – bireysel, ekipçe veya proje ekibi olarak aldığınız, kazandığınız bir ödül var mı?
  • “increased, reduced” – şirket için kritik olan bir faktöre (satışlar, maliyet, sosyal sorumluluk projesine katılım oranı, müşteri sayısı, sosyal medyadaki takipçi sayısı vs) katkınız oldu mu? (somut katkı)
  • “secured, validated” – önceden tespit ettiğinizbir fırsat veya risk oldu mu ve kriz yaşanmadan, erken davranarak aldığınız bir aksiyon, önlem oldu mu? Bunun şirkete, ekibe, bireysel performansınıza katkısı ne oldu?
  • “planned” – sorumluluğu tamamen sizin olan bir projeye imza attınız mı? Stratejik planlama, proje planı çıkarma, sunma, onay alma süreçlerinde sizi / ekibi / şirketinizi etkileyen bir aksiyonunuz oldu mu?
  • “I implemented, I completed, I initiated, I faciliated…” – bu cümleleri nasıl tamamlarsınız? Sıfırdan entegre ettiğiniz, oturttuğunuz, hayata geçirdiğiniz bir proje oldu mu? Sizin ön ayak olduğunuz, öncülük ettiğiniz bir proje, girişim, kültür vb oldu mu? Kolaylaştırdığınız, süresini kısalttığınız, öneri getirerek verimliliğini artırdığınız bir süreç, proje, sistem vb oldu mu?

Tekrar altını çizeyim; kısa, güçlü, net, anlaşılır ve özenle hazırlanmış, öz CVler hazırlamakta fayda var. Soru, yorum ve eklemelerinizi beklerim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tükenmiş Olabilirsiniz!

Tükenmişlik Sendromu   (Burnout Syndrome) Hepimizin hayatına Meryem Uzerli’nin ‘’Tükendim, bıktım, yapamıyorum..’’ feryadıyla giren bi...